Felanmälan

För felanmälan beträffande lägenheten, tvättstugan, garaget och allmänna utrymmen, kontaktar du Fastighetsägarna Kundservice/felanmälan:
Telefon: 08-617 76 00, måndag-torsdag kl. 07.00-17.00, fredagar 07.00-16.00

Vid akuta fel utanför Kundservice öppettider, ring Fastighetsägarnas
jourtelefon 08-657 64 50. Vid fel på garageporten, ring UNA-portar 08-18 60 03.

Epost: kundservice@fastighetsagarna.se.

OBS, att bostadsrättsinnehavare själv betalar kostnaderna för beställd service till sin lägenhet. Se Handboken (Handbok bostadsrättsinnehavare) vad föreningen ansvarar för i medlems lägenhet.

För hyresgäster gäller:

Hyresgäster kan anmäla och få hjälp med problem som hör till själva lägenheten och därtill hörande fasta utrustning (gäller även utrustning som erhållits genom tillval).

Exempel:

  • Vitvaror, t.ex. kyl, frys, spis, spiskåpa, diskmaskin. Byte av lampa i fasta vitvaror såsom spis, spiskåpa, kyl ingår.
    Obs! Gäller ej vitvaror som hyresgästen själv införskaffat, såsom mikrovågsugn och liknande.
  • Fasta belysningsarmaturer med lysrör (i tak i kök och under köksbänk) inklusive lysrörsbyte.
  • Toalett, badkar, dusch. Tvättmaskin som utgör tillval ingår.
  • Radiatorer
  • Vattenkranar och vattenledningar.
  • Stopp i avlopp (gäller ej stopp i vattenlås i handfat i badrum).
  • Eluttag och andra el-detaljer.

Åtgärder som inte ingår och som hyresgästen riskerar få betala själv om det åtgärdas via felanmälan:

  • Byte av lampa i andra armaturer än de ovan nämnda, t.ex. taklampor i hall och vardagsrum.
  • Byte av säkring (propp) i gruppcentral i lägenheten.
  • Rensning av vattenlås i handfat och golvbrunn i badrum.
  • Handhavandefel på utrustning, d.v.s. om det visar sig att det inte var något fel på det som felanmäldes, utan att hyresgästen ställt in utrustningen fel.
  • Skador på ytskikt i tak, golv och väggar. Skador som är förorsakade av dig själv, eller annan medlem eller gäst i hushållet.
  • Om du efter felanmälan inte är hemma på avtalad tid för att släppa in reparatör.

Bredband/TV

  • Felanmälan/support av bredband via fiber/gruppanslutning Bahnhof: 010-510 30 19 (kundnr B33038).
  • Felanmälan Com Hem kabel-TV/bredband: 90 222
  • Marksänd TV/Boxer (centralantenn): kontakta styrelsen.